Keresés ebben a blogban

2016. október 21., péntek

A „szőkeség” ára, avagy, ahol a torta körbevaxolása nem alapművelet

Ti már vaxoltattatok tortát? Mert én igen. – Körbevaxoljam? – kérdezték ugyanis ma tőlem egy neves debreceni belvárosi cukrászdában. Nem, nem egy autómosóban és nem is a cipésznél szegezték nekem a kérdést.  Én meg csak bizonytalanul álltam, mert nem értettem, miért lenne szüksége a rendelt tortámnak rozsda elleni megelőzésre, és eső híján vízlepergetésre? A csokis tükörzselé bevonat ráadásul fényesen ragyogott az édes cukrászterméken, s ennek fényében további kiglancolást sem igényelt a finomság. Szemeimben így értelem helyett csak zavar tükröződött, és átfutott a fejemen a gondolat, vajon ez grátisz, vagy fizetős művelet lehet? Születésnapi tortám minimalista stílusát látva, nem gondoltam, hogy ingyen  kapom a szolgáltatást, mert történtek már itt furcsa esetek, így bármi megeshetett. Így történt, hogy egyszer, az Úrnak a 2015. esztendejében tortát rendelt a család. Mivel ekkorra már Tóthékat meghazudtoló dobozkészlettel rendelkeztünk, ezért az újabb rendeléskor egyet a Szőkébe is elvittünk. Mivel nem valódi „szőke” volt szegény darab, ezért csodálkoztunk is, hogy ennek ellenére diszkrimináció éri. S hogy miért? Mert ekkoriban itt a szőkeség volt ám az erény. Szőke torta, csak Szőke dobozba kerülhetett. Az eladók meg sem érinthették az idegen papírdobozt, így beletenni sem voltak hajlandók a rendelt finomságot. Mert állítólag a kamera mindent vesz, s ennek következménye lesz. Így esett, hogy eldöntöttük, innen többet nem vásárolunk. De mivel finom volt a torta, úgy gondoltam, egy év múlva ismét jöhet egy próba. Az Úrnak a 2016. esztendejének október havában a családban születésnap következett. Az  alkalomra kértem, legyen már díszes a drága sütemény. Erre rögtön jött az eladói válasz, nem tudja ez kerül-e és mennyibe nekem. Na, mondtam, mivel mindenhol szépen feldíszítik maguktól is, megbízom bennük, és készüljön csak el az egyébként is méregdrága alapáron a rendelés. Az átvételkor azonban csalódottan vettem tudomásul, hogy túl sok díszítésnek nincs nyoma, minimalista stílusban készült el a torta. Bár a „dobozt kérek-e”  kérdésre már készültem, s sima papírba csomagoltatva szándékoztam elhozni a portékát, a vaxolásnak, mint cukrászati szakkifejezésnek nem néztem utána. Így aztán bizonytalanságom látván, a pincérnő elkezdett vaxolni. Azaz tortacelofánnal borította be a torta külső körgyűrűjének területét.  

 – ÁÁÁÁÁÁÁÁ, ilyen nincs – gondoltam ironikusan –, mikor megláttam, hogy mit takar a művelet, s magamban folytattam a gondolatmenetet: – Tudja mit? Ne vaxoljon, majd lenyaljuk a beleragadt papírról a csokiréteget.
Mert sehol nem kérdeznek ám ilyet. Ez egy alapművelet. Akár dobozban, akár papírban kéri az árut a vevő. Mint ahogy a torta tűzijátékhoz is jár alj. Itt ez lemaradt. 

De mivel a torta finom volt, ezzel kívánok minden szülinaposnak boldog szülinapot!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése